НАЧАЛО Здраве Хранене и Диети Подут корем и тежест след преяждане - ето как да действаме

Подут корем и тежест след преяждане – ето как да действаме

По време на празниците, когато масите са пълни с вкусни ястия, е много лесно да прекалим с храната.

Всеки може да загуби самоконтрол пред вида на отрупаната с вкусотии трапеза, а след това трябва да се изправим пред физическите последствия от подутия корем и усещането за тежест.

Подбрали сме съвети и упражнения, които ще ви помогнат да се почувствате по-добре в тези дискомфортни моменти и бързо да се отървете от подутия корем.

1. Джинджифил и джинджифилов чай

Доказано е, че джинджифилът е ефикасно натурално средство за справяне със състояния на повръщане, стомашни газове, забавен метаболизъм и стомашна болка. За най-бързите резултати, просто вземете парче джинджифил и го сдъвчете.

Ако не можете да понесе силния вкус на суровия джинджифил си направете чай.

чаша чай

2. Ментов чай

Насладете се на чаша ментов чай. Бабите и майките са много прави, че чаят от мента е спасител при болки в корема, подуване и спазми. 

3. Чай от лайка

Ако не обичате ментовия чай, можете да го замените с чай от лайка. Успокояващият ефект на лайката ще отпусне вас и вашия стомах и подутият корем ще изчезне за нула време.

4. Разходете се

Отидете на разходка. Не лягайте след преяждане. Преодолейте умората и излезте на приятна разходка. Движението ще помогне на тялото да обработи консумираната храна по-лесно и по-бързо.

Лягането с подут корем е и много дискомфортно, което ще се отрази на здравия ви сън.

5. Йога упражнения за по-добро храносмилане

Изградете си правилни навици и ги спазвайте.

Избягвайте преяждането, но все пак ако се случи да прекалите с храната, направете следните йога упражнения, които ще ви помогнат да се чувствате по-добре и да ускорите храносмилането.

Йога упражнение 1

Йога упражнение 2

Йога упражнение 3

Йога упражнение 4

Йога упражнение 5

Йога упражнение 6

6. Правилно начало на деня

  • Започнете деня с чаша вода с прясно изцеден лимон. Тази смес подобрява храносмилането и може да ви помогне, ако предната вчера сте прекалили с хапването.
  • Освен това има положително действие върху перисталтиката, което ще помогне за облекчаване на усещането за тежест и видимо ще намали подутият корем. 
  • Не прескачайте закуската. Сутрин след преяждане, вероятно си мислите, че е по-добре да прескочите закуската.
  • Препоръчително е да хапнете нещо леко, като банан, кисело мляко, препечена филия хляб с тънък слой фъстъчено масло или мед, ябълка и други подобни.
  • Не се наказвайте с глад, защото ако прескочите закуската, вероятно ще я компенсирате с повече ядене по-късно през деня, което отново ще доведе до чувството за тежест и умора. 
  • Пийте вода. Изпийте най-малко 8-10 чаши вода, за да помогнете на тялото да се справи с излишъка от храна.
  • Избягвайте солта. Солта стимулира организма да задържа повече вода от което се чувствате по-надути.

7. Яжте бял ориз за обяд

Белият ориз се усвоява лесно от тялото, успокоява стомаха и е особено полезен ако имате диария, което често се случва след преяждане.

ориз

Ако имате чести проблеми с подуване на корема, може да поискате от аптеката лекарство за подпомагане на храносмилането или специално лекарство за стомашно-чревни нарушения, причинени от натрупване на газове в червата.

Най-добре е разбира се първо да се консултирате с вашия лекар!

 

Вижте Също:  8 ситуации, в които да не пиете вода
Вижте Също:  Шест неподозирани храни, опасни за бременни

Хареса ли ви статията?

Милена Петкова
Милена Петкова е в екипа на LifeMedia от създаването на сайта. Проявява интереси към модата, лайфстайла и здравословния начин на живот.
Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Latest Posts